Var är revolutionen?

Eftersom jag har lyckats med den stora bedriften att bara samla, nästan uteslutande, underbara människor runt omkring mig (jag är inte ironisk, hur många är dom liksom?) så ska jag nu hänsynslöst kopiera en text skriven av vem jag skulle vilja se som världsdiktator, Anna Skalk! Here we go!

Svininfluensan? JA, jättefarligt och jättejobbigt. Varför? JO, för att den kan komma att smitta någon rik (djävla) västerlänning som redan har fått vaccin för allt annat som går att få vaccin för och som har rätt till vård och kan gå dit med minsta lilla skråma och förkylning och nageltrång. Men för det här, sviiiininflueeensaan, har h*n inte fått vaccin för än, så LÖP LÖP LÖP skyndaskynda skynda! Skydda er och stäng in er! Det får INTE drabba oss i väst för vi har aldrig haft en förkylning eller någon annan lite mer allvarlig sjukdom och HUA! En pandemi alltså! Shit! Tur bara att de som drabbas hårdast av det är de fattiga bara hehehe, och dom är ju ändå så van med att dö i typ alla sorters sjukdomar och svält och sånt hehe, dom känner ju knappt av en pandemi liksom hehehee

OCH TUR ATT "VI", HERREN PÅ TÄPPAN, HAR RÅD OCH TILLGÅNG OCH RUVAR PÅ ALLA DJÄVLA MEDICINER OCH VACCINER SAMT HAR LITE MAT I MAGEN OCH NÅGON FORM AV IMMUNFÖRSVAR, DÅH!

Skönt också att det dör 25.000 barn varje dag och ramaskriet, var är det någonstans, jag hör det inte? Inga experter i morgonsoffan pga. det, va? Nej, men 22 "kanske" dödsfall i mexiko får alla "forskare" (HAH!) och "experter" (pfff..) att sluta upp.

Fett av dom.

Fett att "dom där" miljonerna dör varje år i aids, tuberkulos, malaria, vattenrelaterade sjukdomar osv. "Skönt" att det inte händer OSS! Nej, för vi bor ju inte "där borta". Det är ju ganska långt dit, till typ..LANDET AFRIKA. Ja, det är ju ändå tur att vi bor i TRYGGA SUPERSNÄLLA SVÄRJE SOM ALDRIG KASTAR UT BARN UR LANDET MED HUVUDET FÖRE TILL IRAN OCH PAKISTAN NÄNÄ och jippi återigen för att vi ruvar på alla mediciner och vacciner och dessutom inte är analfabeta så att vi kan läsa på bipacksedeln. Så himla schööönt! HURRA!

Kapitalismen är vår bästa vän, jå. Kanske inte deras men vadå finns dom ens på riktigt då? Händer inte sånt bara på film att typ folk dör av myggbett? Ofta liksom dom är bara otacksamma! Dom får ju våra kläder när vi inte vill ha dom ju! Och vadå STÅR det verkligen en människa bakom varje siffra? Bara en miljon känns ju som räääätt många människor alltså. Så många kaaan det ju bara inte vaaara!

Och nej vi röker inte och vi kör/åker inte bil och framför allt lever och därmed riskerar att dö


FÖRLÅT MEN JAG BLIR SÅ FUCKING FRUSTRERAD!!!!!!!!!!!!!!!!! OCH DET HÄR ÄR SOM VISSA BLOGGARE SKRIVER MIIIN BILDDAGBOK SÅ JAG STRUNTAR FULLKOMLIGT I OM DET ÄR EN JOBBIG TEXT!!


JÄVLA MIG! JÄVLA OSS! VARFÖR GÖÖÖÖR VI INGET?????!!?! VARFÖR SHOPPAR VI OCH MYSER MED COCA-COLA FRAMFÖR FADDERGALOR DÄR DOM HOPPAR RUNT I GLITTRIGA KLÄDER OCH VARFÖR FORTSÄTTER VI HA AUTOGIRO TILL INDIVIDUELL MÄNNISKOHJÄLP OCH NÖJER OSS MED DET OCH KÄNNER OSS BRA OCH ÄCKLIGT HEROISKA?? HUR KAN VI SOVA OM NATTEN NÄR VI VET ATT VI ÄR "ÖVERHUVUDEN" PÅ DEN HÄR PLANETEN??!!?!


VAR ÄR REVOLUTIONEN??!

GAH! Det här får mig på sånt nedra Lilla My-humör och jag är så innerligt trött på det där djäkla ordet nu. Svininfluensan. Svininfluensan. Svininfluensan. Fan, kom och ta oss. På riktigt. Hit med lite farligheter! Det är på tiden! Vi har för få hemskheter som händer här, så ett HOT och enbart ett HOT om "svininfluensoffer" och en "pandemihypotes" bilr löp och får oss att lägga ner kopiösa mängder pengar på att... ja, rädda "OSS", i "DEN HÄR" VÄRLDEN! Vi som inte ens är drabbade eller behöver mat och vitaminer för att bygga upp våra immunförsvar.

Mexiko är ett fattigt land. Vet du om det, frun/herrn i morgonsoffan?


Jag är inte arg. Jag är ledsen. På dig och mig och oss för att folk dör i onödan i den här världen tack vare kapitalismen.

Hejdå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0