la République d'Estonie

Eftersom så många kommer iväg med sina, innehållsfullt lika intressanta som Estland, bloggar finns det ju inget som säger att jag inte skulle kunna det? Förutom att min blogg aldrig hade varit en sån som Douglas läser, jag går helt enkelt inte hem där uppe i Wales.

Med Digitalism i högtalarna ska jag mynta några nya begrepp i Dig, så behöver inte ovanstående se ut som franska (vissa säger kinesiska, men vi som kämpar med franskan vet). Först behöver Du ställa några frågor till Dig själv. Var god svara på nedanstående, och var inte rädd för att ta Din tid;

1. Hur mycket vet Du om Estland?
2. Varför så lite?
3. Just det.
4. Har Du någon gång fått ett plötsligt begär av att besöka Estland?
5. Har Du någon gång fått ett plötsligt begär av att lära Dig estländska?
6. Om Du svarat ja på fråga 5, såhär ser estländska ut: Paljudel Eesti elanikel ei ole rahvastikuregistris kirjas tegelik elukoht. Peamiselt puudutab see maapiirkonnast suurtesse linnadesse viimase kümne aasta jooksul elama asunuid. Näiteks Tallinnas arvatakse elavat mitukümmend tuhat inimest, kelle ametlik elukoht on kusagil mujal. Seega täpne rahvastikustatistika piirkondade kaupa Eestis hetkel puudub. Gå till fråga 7.
7. Har Du fortfarande ett begär av att lära Dig estländska?

1. Hur mycket vet Du om Wales?
2. Varför så lite?
3. Just det.
4. Har Du någon gång fått ett plötsligt begär av att besöka Wales?
5. Just det.

1. Angående Douglas refererar jag till Björn Gustafsson. You should understand.

Så, nu kan jag alltså slänga vilt med uttryck innehållandes Wales, Estland och Douglas utan att bli missförstådd. Jag ska använda de flitigt så att till och med Douglas kommer att förstå med tiden. Och visst har Du lärt Dig något nytt om Dig själv?

Det var allt för denna gången. Spela detta på förfesten:



(egentligen är denna versionen mycket bättre: http://www.youtube.com/watch?v=6UQhGM2pc88 )

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det med dig

2009-04-05 @ 14:47:14
URL: http://lovestaain.blogpsot.com
Postat av: Anonym

gillar detta knasiga inlägg ändå

2009-04-08 @ 14:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0